Pod sloganom „Put pod noge“ u
halama Beogradskog sajma, turističku ponudu i smeštajne kapacitete, kulturu i
običaje, vina i specijalitete, predstavilo je više od 700 direktnih izlagača i
suizlagača iz 40 zemalja. Zajedno sa poslovnim gostima na sajmu su ukupno bile
prisutne 44 države. Zajedno, na sve četiri manifestacije, učestvovalo je preko
900 izlagača i 66.784 posetilaca.
Prvi put ove godine na Sajmu
turizma predstavili su se Slovačka, Dominikanska Republika i Kenija. Gruzija,
koja je prvi put izlagala na sajmu vina, održala je i turističku prezentaciju
za medije, turističke agencije i važne goste pod naslovom “GEORGIA – TRAVEL
DESTINATION”. Predstavnici ove zemlje najavili su još izraženije prisustvo na
sledećem sajmu turizma.
Zemlja partner ovogodišnjeg Sajma
turizma bila je Arapska Republika Egipat, a u sajamskom nastupu u hali 1
Beogradskog sajma na velikom štandu zainteresovanim posetiocima predstavili su
svoje brojne turističke adute. Srbija i Egipat ovim partnerstvom nastavljaju da
unapređuju inače blisku turističku saradnju.
Najznačajnija prošlogodišnja
novina na Sajmu turizma, B2B poslovni portal, uveden u saradnji sa poslovnim
partnerima Privrednom komorom Srbije i Evropskom mrežom preduzetništva, ove
godine dobio je na punom značaju u povezivanju učesnika na sajmu sa oko 9000
pregleda profila. Pored portala, ove godine izdvojen je poseban prostor za
organizaciju „B2B Meetings“ sastanaka između poslovnih posetilaca i izlagača,
kao i izlagača međusobno. Sastanci su se održavali u specijalnom prostoru u
hali 1, a najveći broj sastanaka imali su profesionalni kupci – predstavnici
turističkih agencija iz inostranstva, koji su organizovano došli u organizaciji
Beogradskog sajma. Tokom prva dva dana sajma održano je preko 300 sastanaka u
„B2B Meetings“, kao i veliki broj sastanaka na štandovima izlagača i u Business
Lounge.
Na štandovima u hali 4, uz
nastupe turistickih organizacija i gradova, predstavljene su znamenitosti,
domaći smeštajni kapaciteti, srpska kultura, običaji i suveniri. Tradicionalno,
tokom Sajma turizma Turistička organizacija Srbije (TOS) organizovala je i 16.
Sajam suvenira pod nazivom „Vidi Srbiju“ gde su posetioci na 30 izložbenih
pultova posetioci mogli da vide i kupe suvenire iz svih regija Srbije.
U cilju unapređenja i promocije
svih tipova turizma, Beogradski sajam je ove godine u hali 1A posebno
predstavio omladinski turizam, urbani/avanturistički i manifestacioni turizam,
koji u svetu značajno učestvuju u ukupnim turističkim kretanjima. Veliku pažnju
posetilaca ove hale izazvala je prezentacija uživo viteških borbi u posebno
izgrađenom prostoru u organizaciji udruženja Beli orlovi. Ovo udruženje sprema
novi srednjevekovni spektakl MASTERS turnir (Vreme kraljeva) HMB sporta, koji
će se održati u hali 2 Beogradskog sajma od 2. do 3. maja 2020. godine.
U hali 1 izlagale su turističke
agencije, inostrane turističke organizacije, zemlja partner Egipat, inostrani
izlagači, avio kompanije.
U hali 2 na nivou A, osim
turističkih agencija, svoju poslovnu ponudu predstavili su osiguravajuće kuće,
fakulteti i više škole iz oblasti turizma i ugostiteljstva.
U halama 3 i 3A odvijao se Sajam
vina BeoWine, uz učešće preko 130 izlagača iz 14 zemalja. Pored srpskih vina,
prvi put su predstavljena vina iz Gruzije, a zatim tradicionalno i vina iz
Italije, Hrvatske, Slovenije, Severne Makedonije, Crne Gore i Bosne i
Hercegovine.
U hali 4 po običaju se predstavio
domaći turizam – Turistička organizacija Srbije, Turistička organizacija
Beograda, turističke organizacije gradova Srbije, strukovna udruženja, planine,
banje, jezera, salaši...
U halama 2B i 2C prostirala se
izložba najsavremenije opreme za hotelijerstvo i ugostiteljstvo na Sajmu
HORECA-OPREMA, gde je učestvovalo 62 izlagača iz Srbije, Hrvatske, Italije i
Grčke.
Ovogodišnji sajam obeležio je i
izuzetno bogat i sadržajan prateći program, uz celodnevna dešavanja, gostovanja
renomiranih stručnjaka i predavača. Pregršt interaktivnih sadržaja,
prezentacija, promocija, konferencija, degustacija, i ove godine učinio je ovaj
veliki sajamski događaj podjednako privlačnim za poslovne posetioce kao i
najširu publiku.
Svoju turističku ponudu u konferencijskim
salama predstavili su: Ruska Federacija, Turistička organizacija Srbije, zemlja
partner Arapska Republika Egipat, ambasada Indonezije, Ministarstvo turizma
Republike Bugarske, Smedervska tvrđava, Turistička organizacija Vojvodine,
Turistička organizacija Subotice, Turistička organizacija Valjevo i dr.
Na predavanjima i master
classovima učestvovali su: Ivana Nešković, STR, Velika Britanija, Charlotte
Noel, Travel Rebel, Belgija, Vicky Karantzavelou, Travel Daily News, Grčka, a
uz podršku Privredne komore Srbije održane su radionice Booking.com.
Нема коментара:
Постави коментар