уторак, 26. фебруар 2019.

41. SAJAM TURIZMA U ZNAKU POSLOVNIH SUSRETA




41. izdanje Međunarodnog beogradskog sajma turizma ove godine opravdalo je epitet najuspešnijeg i najvećegturističkog događaja u regionu za sve učesnike i posetioce.

Uz prateće manifestacije: 10. Međunarodni sajam vina BeoWine, 15. Međunarodni sajam hotelsko-ugostiteljske opreme HORECA-OPREMA i 15. Sajam suvenira “Vidi Srbiju“, događaj je pružio najbolji uvid u trenutno stanje u oblasti turizma, hotelijerstva i ugostiteljstva, i otvorio nove perspektive u razvoju turističke privrede.


Uz uvođenje značajnih novina u domenu poslovne posete, sajam je napravio iskorak i podstakao komunikaciju među izlagačima i poslovnim posetiocima.

Pod sloganom “Leto je bliže nego što mislite” u halama Beogradskog sajma, turističku ponudu i smeštajne kapacitete, kulturu i običaje, vina i specijalitete, predstavilo je više od 650 direktnih izlagača i suizlagača iz 38 zemalja. Zajedno sa poslovnim gostima ukupno je bilo prisutno 40 država. Zajedno, na sve četiri manifestacije je učestvovalo preko 900 izlagača i 64.619 posetilaca.



Prvi put ove godine na Sajmu turizma predstavili su se Maldivi, a na sajam su se vratili Indonezija i Kuba.

Značaj sajma za ekonomiju i srpsku privredu potvrđen je aktivnim učešćem Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija Republike Srbije, Vladinih nadležnih institucija i drugih organizacija.



Zemlja partner ovogodišnjeg Sajma turizma bila je Republika Bugarska, a dve države su ovim partnerstvom nastavile da unapređuju inače blisku turističku saradnju. Bugarska je nastupom na sajmu uspešno predstavila svoju kulturu i običaje uz mnogobrojne mogućnosti za putovanja i obilazak tokom čitave godine. Tokom sajma izvršena je primopredaja partnerstva, a zemlja partner Sajma turizma 2020. godine biće Arapska Republika Egipat.



Najznačajniju novinu na Sajmu turizma 2019 predstavlja uvođenje B2B poslovnog portala, u saradnji sa poslovnim partnerima Privrednom komorom Srbije i Evropskom mrežom preduzetništva. Po prvi put Beogradski sajam je kreirao model unapređenja poslovnih aktivnosti i povezivanja učesnika koji dolaze na Sajam turizma i prateće manifestacije. Ovim programom podstaknuto je međusobno umrežavanje i poslovna komunikacija između domaćih privrednika i profesionalaca iz sveta, koji dugi niz godina uspešno posluju u turizmu.

Na poslovnom B2B portalu ukupno je registrovano 817 subjekata. Ukupan broj pregleda profila i zakazivanja sastanaka na B2B portalu je 8229 pre i 669 posle zavrsetka manifestacije.



Uvođenje B2B poslovnog programa dalo je rezultat i ove godine značajno je povećan broj poslovnih posetilaca. Aktivnost podizanja poslovnog nivoa sajma uticala je na kreiranje ažurnijih baza podatka poslovnih posetilaca za sledeću godinu.

Za poslovne posetioce i goste Sajma turizma, Beogradski sajam je ove godine kreirao specijalne pakete pogodnosti.

Srbija, zemlja domaćin Sajma turizma, već niz godina pozicionirana kao omiljena i nezaobilazna destinacija u ovom delu Evrope, predstavila se u hali 4 kroz preko 70 registorvanih prezentacija na štandovima i bini u hali 4, uz nastupe turistickih organizacija i gradova, gde su promovisane znamenitosti i domaći smeštajni kapaciteti.



U cilju unapređenja i promocije svih tipova turizma, Beogradski sajam je ove godine posebno predstavio omladinski turizam, jedan od najpopularnijih oblika turizma u svetu koji značajno učestvuje u ukupnim turističkim kretanjima. U hali 1A promovisale su se najpopularnije domaće turističke agencije koje u svom fokusu poslovanja imaju mlade ljude i koje nude aranžmane za ceo svet, kao i za Srbiju. Uz podršku i nastup nove nacionalne platforme Srbija stvara, pod čijim okriljem je nastupila i Coworking asocijacija Srbije, posetioci Sajma turizma bili su u prilici da se upoznaju sa najuspešnijim pojedincima i incijativama iz oblasti umetnosti, kulture, tehnologije, nauke…. “Srbija stvara” je platfroma koja predstavlja sve najbolje što Srbija ima da ponudi, stavljajući fokus na kreativnost i inovativnost koji podstiču kulturno, umetničko, turističko i trgovinsko povezivanje.


U cilju unapredjenja i promocije receptivnog turizma Srbije i regiona održane su i sledeće prezentacije:

Otkrijte Srbiju za mlade, Udruženje Srbija za mlade; Prezentacija „Storytelling u Srbiji – zašto priča prodaje, a ne činjenice“, Trippin Srbija; Belgrade Tourism Conference – Turistički proizvodi Srbije, Udruženje Srbija za mlade; GASTROBALKAN – kako upoznati skrivenu gastro kulturu jednog grada?, Uroš Živković; Promocija prekogranične turističke destinacije Srednjeg podunavlja, DCC; Koji su benefiti putovanja – Umetnost putovanja, Umetnost putovanja; Zapadni Balkan: Snaga regionalnog pristupa, Regional Cooperation Council i dr.

Ovogodišnji sajam obeležio je i izuzetno bogat i sadržajan prateći program, uz celodnevna dešavanja, gostovanja renomiranih stručnjaka i predavača, koji su kroz svoje edukativne prezentacije posetiocima pružili novo iskustvo i znanja i probudili želju za putovanjima.
Svoju turističku ponudu u konferencijskim salama predstavili su: Ruska Federacija, Merkur Vrnjačka Banja, Ukrajina, Republika Severna Makedonija, Smedervska tvrđava, Republika Srpska i dr.



Na predavanjima i master classovima učestvovali su: Ula Skinarmu, osnivač agencije Expeditionsresor i jedan od najpoznatijih švedskih avanturista, Jovan Radomir, novinar i putopisac, Vicky Karantzavelou, suosnivač i glavna urednica Travel Daily News Network-a, Barnabi Dejvis iz Velike Britanje i Šani Halsman iz Belgije; u BeoWine programu: Ana Paka, švedska somelijerka i expert za balkanska vina, Nickolas Forslund, Lorenza Scollo, generalni brend ambassador La Bottega, a sajam je bio i jedinstvena prilika da posetioci prisistvuju gastro performansu koji je vodio Michelin Chef, vanserijski šef i konsultant u ugostiteljstvu, Eros Picco, nosilac prestižnog priznanja Mišlinova zvezdica.


Atraktivna multimedijalna manifestacija posetiocima je pružila jedinstvenu mogućnost da uz ekskluzivne sajamske pogodnosti na vreme bukiraju aranžmane za letnju sezonu, probaju vina i gastro specijalitete iz različitih regija i delova sveta. Beogradski sajam je svojim vernim posetiocima, aktivnim na društvenim mrežama, obezbedio vredne poklon aranžmane.



Tokom četiri sajamska dana, Beograd je bio turistički centar i grad kosmopolitskog duha, što je uz brojne prateće događaje, promocije, prezentacije i konferencije rezultiralo velikom pažnjom javnosti i predstavnika medija za Sajam turizma, kao i značajnim brojem objava, priloga, intervjua i reportaža sa samog događaja u digitalnim i štampanim medijima.

Akreditovano je oko 1000 novinara iz dvadesetak zemalja.

Нема коментара:

Постави коментар