41. izdanje Međunarodnog
beogradskog sajma turizma ove godine opravdalo je epitet najuspešnijeg i
najvećegturističkog događaja u regionu za sve učesnike i posetioce.
Uz prateće manifestacije: 10.
Međunarodni sajam vina BeoWine, 15. Međunarodni sajam hotelsko-ugostiteljske
opreme HORECA-OPREMA i 15. Sajam suvenira “Vidi Srbiju“, događaj je pružio
najbolji uvid u trenutno stanje u oblasti turizma, hotelijerstva i
ugostiteljstva, i otvorio nove perspektive u razvoju turističke privrede.
Uz uvođenje značajnih novina u
domenu poslovne posete, sajam je napravio iskorak i podstakao komunikaciju među
izlagačima i poslovnim posetiocima.
Pod sloganom “Leto je bliže nego
što mislite” u halama Beogradskog sajma, turističku ponudu i smeštajne
kapacitete, kulturu i običaje, vina i specijalitete, predstavilo je više od 650
direktnih izlagača i suizlagača iz 38 zemalja. Zajedno sa poslovnim gostima
ukupno je bilo prisutno 40 država. Zajedno, na sve četiri manifestacije je
učestvovalo preko 900 izlagača i 64.619 posetilaca.
Prvi put ove godine na Sajmu
turizma predstavili su se Maldivi, a na sajam su se vratili Indonezija i Kuba.
Značaj sajma za ekonomiju i
srpsku privredu potvrđen je aktivnim učešćem Ministarstva trgovine, turizma i
telekomunikacija Republike Srbije, Vladinih nadležnih institucija i drugih
organizacija.
Zemlja partner ovogodišnjeg Sajma
turizma bila je Republika Bugarska, a dve države su ovim partnerstvom nastavile
da unapređuju inače blisku turističku saradnju. Bugarska je nastupom na sajmu
uspešno predstavila svoju kulturu i običaje uz mnogobrojne mogućnosti za
putovanja i obilazak tokom čitave godine. Tokom sajma izvršena je primopredaja
partnerstva, a zemlja partner Sajma turizma 2020. godine biće Arapska Republika
Egipat.
Najznačajniju novinu na Sajmu
turizma 2019 predstavlja uvođenje B2B poslovnog portala, u saradnji sa poslovnim
partnerima Privrednom komorom Srbije i Evropskom mrežom preduzetništva. Po prvi
put Beogradski sajam je kreirao model unapređenja poslovnih aktivnosti i
povezivanja učesnika koji dolaze na Sajam turizma i prateće manifestacije. Ovim
programom podstaknuto je međusobno umrežavanje i poslovna komunikacija između
domaćih privrednika i profesionalaca iz sveta, koji dugi niz godina uspešno
posluju u turizmu.
Na poslovnom B2B portalu ukupno
je registrovano 817 subjekata. Ukupan broj pregleda profila i zakazivanja
sastanaka na B2B portalu je 8229 pre i 669 posle zavrsetka manifestacije.
Uvođenje B2B poslovnog programa
dalo je rezultat i ove godine značajno je povećan broj poslovnih posetilaca.
Aktivnost podizanja poslovnog nivoa sajma uticala je na kreiranje ažurnijih
baza podatka poslovnih posetilaca za sledeću godinu.
Za poslovne posetioce i goste
Sajma turizma, Beogradski sajam je ove godine kreirao specijalne pakete
pogodnosti.
Srbija, zemlja domaćin Sajma
turizma, već niz godina pozicionirana kao omiljena i nezaobilazna destinacija u
ovom delu Evrope, predstavila se u hali 4 kroz preko 70 registorvanih
prezentacija na štandovima i bini u hali 4, uz nastupe turistickih organizacija
i gradova, gde su promovisane znamenitosti i domaći smeštajni kapaciteti.
U cilju unapređenja i promocije
svih tipova turizma, Beogradski sajam je ove godine posebno predstavio
omladinski turizam, jedan od najpopularnijih oblika turizma u svetu koji
značajno učestvuje u ukupnim turističkim kretanjima. U hali 1A promovisale su se
najpopularnije domaće turističke agencije koje u svom fokusu poslovanja imaju
mlade ljude i koje nude aranžmane za ceo svet, kao i za Srbiju. Uz podršku i
nastup nove nacionalne platforme Srbija stvara, pod čijim okriljem je nastupila
i Coworking asocijacija Srbije, posetioci Sajma turizma bili su u prilici da se
upoznaju sa najuspešnijim pojedincima i incijativama iz oblasti umetnosti,
kulture, tehnologije, nauke…. “Srbija stvara” je platfroma koja predstavlja sve
najbolje što Srbija ima da ponudi, stavljajući fokus na kreativnost i
inovativnost koji podstiču kulturno, umetničko, turističko i trgovinsko
povezivanje.
U cilju unapredjenja i promocije
receptivnog turizma Srbije i regiona održane su i sledeće prezentacije:
Otkrijte Srbiju za mlade,
Udruženje Srbija za mlade; Prezentacija „Storytelling u Srbiji – zašto priča
prodaje, a ne činjenice“, Trippin Srbija; Belgrade Tourism Conference –
Turistički proizvodi Srbije, Udruženje Srbija za mlade; GASTROBALKAN – kako
upoznati skrivenu gastro kulturu jednog grada?, Uroš Živković; Promocija
prekogranične turističke destinacije Srednjeg podunavlja, DCC; Koji su benefiti
putovanja – Umetnost putovanja, Umetnost putovanja; Zapadni Balkan: Snaga
regionalnog pristupa, Regional Cooperation Council i dr.
Ovogodišnji sajam obeležio je i
izuzetno bogat i sadržajan prateći program, uz celodnevna dešavanja, gostovanja
renomiranih stručnjaka i predavača, koji su kroz svoje edukativne prezentacije
posetiocima pružili novo iskustvo i znanja i probudili želju za putovanjima.
Svoju turističku ponudu u
konferencijskim salama predstavili su: Ruska Federacija, Merkur Vrnjačka Banja,
Ukrajina, Republika Severna Makedonija, Smedervska tvrđava, Republika Srpska i
dr.
Na predavanjima i master
classovima učestvovali su: Ula Skinarmu, osnivač agencije Expeditionsresor i
jedan od najpoznatijih švedskih avanturista, Jovan Radomir, novinar i
putopisac, Vicky Karantzavelou, suosnivač i glavna urednica Travel Daily News
Network-a, Barnabi Dejvis iz Velike Britanje i Šani Halsman iz Belgije; u BeoWine
programu: Ana Paka, švedska somelijerka i expert za balkanska vina, Nickolas
Forslund, Lorenza Scollo, generalni brend ambassador La Bottega, a sajam je bio
i jedinstvena prilika da posetioci prisistvuju gastro performansu koji je vodio
Michelin Chef, vanserijski šef i konsultant u ugostiteljstvu, Eros Picco,
nosilac prestižnog priznanja Mišlinova zvezdica.
Atraktivna multimedijalna
manifestacija posetiocima je pružila jedinstvenu mogućnost da uz ekskluzivne
sajamske pogodnosti na vreme bukiraju aranžmane za letnju sezonu, probaju vina
i gastro specijalitete iz različitih regija i delova sveta. Beogradski sajam je
svojim vernim posetiocima, aktivnim na društvenim mrežama, obezbedio vredne
poklon aranžmane.
Tokom četiri sajamska dana,
Beograd je bio turistički centar i grad kosmopolitskog duha, što je uz brojne
prateće događaje, promocije, prezentacije i konferencije rezultiralo velikom
pažnjom javnosti i predstavnika medija za Sajam turizma, kao i značajnim brojem
objava, priloga, intervjua i reportaža sa samog događaja u digitalnim i
štampanim medijima.
Akreditovano je oko 1000 novinara
iz dvadesetak zemalja.
Нема коментара:
Постави коментар