U cilju unapređenja i promocije svih tipova turizma,
Beogradski sajam ove godine predstavlja još jedan segment turističke ponude - omladinski turizam, jedan od najpopularnijih oblika
turizma koji značajno učestvuje u ukupnim turističkim kretanjima.
Možda
"baby boom" generacija ima više novca i vremena za putovanje, ali
"milenijalci" imaju uvek spreman kofer, a turistička industrija
Srbije ima šta da ponudi. Muzički festivali, koncerti velikih zvezda, noćni
provod i prirodne atrakcije sa adrenalnskim sadržajima su mladim turistima
izuzetno privlačni. Nekoliko agencija u Srbiji direktno se obraća i kreira
putovanja za mlade, kao što su "Puzzle group" ili udruženje "Srbija
za mlade", jer veliki
deo generacije mladih želi nova mesta i nov način putovanja.
Svaki
drugi “milenijalac” na putovanje "nosi" aplikaciju umesto mape i
bedekera, pa najviše vole da sami otkrivaju Beograd, Novi Sad i Niš. Takođe,
mladi turisti vole da sami otkrivaju odredišta poput Zlatara, Divčibara,
Knjaževca…
Disko
autobus ili grupa turista koje čine samo pripadnici iste generacije je
najprivlačniji način putovanja za milenijalce, jer gotovo polovina putuje solo ili
sa prijateljima.
U
hali 1A predstaviće se turističke agencije i udruženja koje u svom fokusu
poslovanja imaju mlade ljude i koje nude aranžmane za ceo svet, kao i za Srbiju.
Mladi
ljudi najčešće putuju na koncerte, festivale i žurke, pa je planirano da se u
hali predstave i najznačajnije muzičke i kulturne manifestacije poput Exita,
Zaječarske gitarijade, Arsenal Festa, Gitar Art Festa koji se promovišu u 36
država i posećuju ih gosti iz 70 zemalja sveta. Koncerte i druge
atraktivne događaje ovog tipa na sajmu će predstaviti Kombank Dvorana.
Sa
više od 200 hiljada posetilaca novosadski Exit sa pravom nosi titulu "Najbolji
evropski festival" koji čini okosnicu omladinskog turizma u
Srbiji. Jubilarni, 20. Guitar Art Festival je odavno prevazišao okvire klasične gitare i postao je
vodeći centar za svetske muzičke premijere, pa ne čudi što ga je ukupno posetilo
150 hiljada ljudi. Trodnevni kragujevački Arsenal Fest svake godine obara rekorde, a lane je
u njemu uživalo 30 hiljada posetilaca. Prva gitarijada održana je na Beogradskom
sajmu davne 1966. a svoje slavne korake nastavila je posle u Zaječaru kao Zaječarska
gitarijada
najstarija rock manifestacija u Evropi. Ove manifestacije privlače turiste iz
okolnih zemalja, Evrope, ali i celog sveta.
Jedna
od atrakcija u hali biće i nastup Coworking Asocijacija Srbije. Coworking
prostori deo su novih turističkih kretanja u svetu povezanim sa pojmom
"digitalnih nomada", koji traže nove destinacije, kvalitetne i
povoljne uslove za rad. Ovi prostori nude mogućnost za obavljanje redovnog
poslovanja uz mogućnost smeštaja i ishrane. Digitalni nomadi su zaključili da
im se više isplati da putuju i rade iz različitih delova sveta, nego da plaćaju
redovne troškove kancelarija i drugih administrativnih obaveza, a da još pri
tom uživaju i prave nova poznastva. Naša zemlja očigledno ima šta da ponudi u
tom segmentu i ovo će biti prilika za njihovu promociju.
Projekat “Srbija stvara”, nova platfroma koja predstavlja sve najbolje što
Srbija ima da ponudi, takođe je prisutna ove godine na Sajmu turizma i daje
podršku ideji da se na jednom mestu nađu mladi ljudi zainteresovani za
putovanja, kreativnost i inovativnost, kao i kulturno, umetničko, turističko
povezivanje. Posetioci Sajma
turizma biće u prilici da se upoznaju sa najuspešnijim pojedincima i
incijativama iz oblasti umetnosti, kulture, tehnologije, nauke… Video
materijali biće emitovani u hali 1A kao i na velikim ekranima
na ulazu i u hali 1.
U
hali 1A mladim ljudima obraćaju i RTS Planeta, Place 2 Go magazin za putovanja, Kolaračeva
zadužbina sa kulturnim
programima i Vinski putevi Srbije.
Нема коментара:
Постави коментар