петак, 18. јануар 2019.

Les Enfants de Pyrénées (Deca Pirineja) - Banjanje i tabanjanje po Viel Oru

Dolazimo u autentično pirinjesko selo Viel Or (Vielle Aure, 820 m). Ono je udaljeno, da ne kažem skoro stopljeno, sa Sen Larijem (Saint Laru Soulan), termalnom banjom i skijaškim centrom. Tu je i simpatična rečica Nest-d'Or.

NP Pirineji i Prirodni rezervat Neuviel su u neposrednoj blizini, pa se Sen Lari smatra baznim kampom za šetače, planinare, skijaše, bicikliste...

U Lariju odlazimo u spa centar Sensoria Rio gde uživamo u ponudi bazena sa prirodno izvorskom vodom na 32 C, masažerskim mlaznicama, vrtlozima i gejzirima, sauni, parnim kupatilom i džakuzijem s pogledom na planinske vrhove. Ceo ambijent neodoljivo podseća na čuvenu Petru u Jordanu.

Cena ulaznice je od 13 €, a na samoj recepciji nas dočekuje iznenađenje. Nije dozvoljen šorc, već one streč gaće nalik na "Spido" ili slične. Zašto, radoznali smo. Ljubazna devojka nam objašnjava da je tako u celoj Francuskoj, a da se tome pribeglo kako bi se sprečilo da klijenti se kupaju u kupaćim gaćama u kojom šetaju ceo dan.

Od znamenitosti ovog prelepog mesta pomenimo: Kapelu Svete Marije, crkvu Svetog Bertranda iz XII veka, spomenik izginulim ratnicima iz I i II svetskog rata, Gradsku opština (Mairie) Sen Lari Sulan...

Uveče u crkvi slušamo prvi dan gitariski duo, koji nas vodi kroz nacionalnu raznolikost ovih prostora, ali i revolucuonarni i ljubavnički duh, dok je drugi dan predviđen za klasiku (Kamil Sen Sans).

Dok se po okončanom koncetu vraćamo u hotel iz dimnjaka planinskih kućica vije se beličasti dim. Iako je septembra, ovde u planinama je sveže, a nekima očigledno i hladno.

Sutradan krećemo do jezera Oredon (Lac d’Oredon), na 1849 m/nv. Na njegovoj obali se nalazi planinarski dom sa restoranom i terasom sa pogledom na jezero, predivno mesto za uživanje, opuštanje i odmor.

Šetamo od gornjih jezera Ober i Omar - Lac d’Aubert i Lac d’Aumar - sa visinskom razlikom od oko 300 m i oko 7 km do donjeg Oredon kroz borovu šumu, ali i po kamenjaru. Na trenutke, najlakše je bilo malo i gazaiti u vodu.

Iskoristili smo priliku da na mestu gde smo se spustili, pored pašnjaka gde su se napasale ovce, a kontrolisao ih jedan korumpiranio, beli pas, u planinskoj kućici/prodavnici pazarimo sir Barèges-Gavarnie AOC. Probali smo i lokalne palačinke, koje nas i nisu previše oduševile. Ali zato jeste zanatsko pivo.