понедељак, 24. фебруар 2020.

ZAVRŠEN 42. SAJAM TURIZMA U BEOGRADU i XI BEOWINE




Pod sloganom „Put pod noge“ u halama Beogradskog sajma, turističku ponudu i smeštajne kapacitete, kulturu i običaje, vina i specijalitete, predstavilo je više od 700 direktnih izlagača i suizlagača iz 40 zemalja. Zajedno sa poslovnim gostima na sajmu su ukupno bile prisutne 44 države. Zajedno, na sve četiri manifestacije, učestvovalo je preko 900 izlagača i 66.784 posetilaca. 


Prvi put ove godine na Sajmu turizma predstavili su se Slovačka, Dominikanska Republika i Kenija. Gruzija, koja je prvi put izlagala na sajmu vina, održala je i turističku prezentaciju za medije, turističke agencije i važne goste pod naslovom “GEORGIA – TRAVEL DESTINATION”. Predstavnici ove zemlje najavili su još izraženije prisustvo na sledećem sajmu turizma. 



Zemlja partner ovogodišnjeg Sajma turizma bila je Arapska Republika Egipat, a u sajamskom nastupu u hali 1 Beogradskog sajma na velikom štandu zainteresovanim posetiocima predstavili su svoje brojne turističke adute. Srbija i Egipat ovim partnerstvom nastavljaju da unapređuju inače blisku turističku saradnju. 



Najznačajnija prošlogodišnja novina na Sajmu turizma, B2B poslovni portal, uveden u saradnji sa poslovnim partnerima Privrednom komorom Srbije i Evropskom mrežom preduzetništva, ove godine dobio je na punom značaju u povezivanju učesnika na sajmu sa oko 9000 pregleda profila. Pored portala, ove godine izdvojen je poseban prostor za organizaciju „B2B Meetings“ sastanaka između poslovnih posetilaca i izlagača, kao i izlagača međusobno. Sastanci su se održavali u specijalnom prostoru u hali 1, a najveći broj sastanaka imali su profesionalni kupci – predstavnici turističkih agencija iz inostranstva, koji su organizovano došli u organizaciji Beogradskog sajma. Tokom prva dva dana sajma održano je preko 300 sastanaka u „B2B Meetings“, kao i veliki broj sastanaka na štandovima izlagača i u Business Lounge. 



Na štandovima u hali 4, uz nastupe turistickih organizacija i gradova, predstavljene su znamenitosti, domaći smeštajni kapaciteti, srpska kultura, običaji i suveniri. Tradicionalno, tokom Sajma turizma Turistička organizacija Srbije (TOS) organizovala je i 16. Sajam suvenira pod nazivom „Vidi Srbiju“ gde su posetioci na 30 izložbenih pultova posetioci mogli da vide i kupe suvenire iz svih regija Srbije. 




U cilju unapređenja i promocije svih tipova turizma, Beogradski sajam je ove godine u hali 1A posebno predstavio omladinski turizam, urbani/avanturistički i manifestacioni turizam, koji u svetu značajno učestvuju u ukupnim turističkim kretanjima. Veliku pažnju posetilaca ove hale izazvala je prezentacija uživo viteških borbi u posebno izgrađenom prostoru u organizaciji udruženja Beli orlovi. Ovo udruženje sprema novi srednjevekovni spektakl MASTERS turnir (Vreme kraljeva) HMB sporta, koji će se održati u hali 2 Beogradskog sajma od 2. do 3. maja 2020. godine. 

U hali 1 izlagale su turističke agencije, inostrane turističke organizacije, zemlja partner Egipat, inostrani izlagači, avio kompanije. 

U hali 2 na nivou A, osim turističkih agencija, svoju poslovnu ponudu predstavili su osiguravajuće kuće, fakulteti i više škole iz oblasti turizma i ugostiteljstva. 



U halama 3 i 3A odvijao se Sajam vina BeoWine, uz učešće preko 130 izlagača iz 14 zemalja. Pored srpskih vina, prvi put su predstavljena vina iz Gruzije, a zatim tradicionalno i vina iz Italije, Hrvatske, Slovenije, Severne Makedonije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine. 



U hali 4 po običaju se predstavio domaći turizam – Turistička organizacija Srbije, Turistička organizacija Beograda, turističke organizacije gradova Srbije, strukovna udruženja, planine, banje, jezera, salaši... 

U halama 2B i 2C prostirala se izložba najsavremenije opreme za hotelijerstvo i ugostiteljstvo na Sajmu HORECA-OPREMA, gde je učestvovalo 62 izlagača iz Srbije, Hrvatske, Italije i Grčke. 



Ovogodišnji sajam obeležio je i izuzetno bogat i sadržajan prateći program, uz celodnevna dešavanja, gostovanja renomiranih stručnjaka i predavača. Pregršt interaktivnih sadržaja, prezentacija, promocija, konferencija, degustacija, i ove godine učinio je ovaj veliki sajamski događaj podjednako privlačnim za poslovne posetioce kao i najširu publiku. 




Svoju turističku ponudu u konferencijskim salama predstavili su: Ruska Federacija, Turistička organizacija Srbije, zemlja partner Arapska Republika Egipat, ambasada Indonezije, Ministarstvo turizma Republike Bugarske, Smedervska tvrđava, Turistička organizacija Vojvodine, Turistička organizacija Subotice, Turistička organizacija Valjevo i dr. 



Na predavanjima i master classovima učestvovali su: Ivana Nešković, STR, Velika Britanija, Charlotte Noel, Travel Rebel, Belgija, Vicky Karantzavelou, Travel Daily News, Grčka, a uz podršku Privredne komore Srbije održane su radionice Booking.com.

Нема коментара:

Постави коментар